25 noiembrie, 2015

Carucior sau sistem ergonomic de purtat?

Inainte sa nasc nu m-am gandit foarte mult cu ce voi plimba bebelusa si nici ca s-ar putea sa nu-i placa in carucior si sa ma intorc din parc cu bebe in brate impingand caruciorul :) asa ca au fost bine primite un carucior 3 in 1 ce ar fi trebuit sa acopere toate nevoile bebelusei si un marsupiu.

Caruciorul s-a dovedit a fi destul de practic insa marsupiul nu a fost potrivit pentru bebe si atunci am inceput sa caut solutii pentru purtat copilul mai ales ca a avut o perioada cand voia sa stea si sa doarma doar in brate si asa am descoperit sistemele ergonomice de purtat. 
Cand am decis sa cumpar un sistem ergonomic m-a interesat sa aiba un suport pentru cap, sa-i sustina spatele, sa poata dormi in el si sa nu transpire. Pe internet gasiti  site-uri ce ofera informatii si comercializeaza sisteme de purtat ergonomice. 
Am optat pentru un wrap elastic  pe care il folosim de la varsta de 3 saptamani alternativ cu caruciorul. 
Din punctul meu de vedere, ambele au avantaje si dezavantaje pe care le voi enumera mai jos.

Avantaje carucior:
  • cand plecam in week-end, landoul il folosim pe post de patut
  • in serile de vara, bebe a dormit foarte bine in landou ceea ce ne-a permis sa avem anumite activitati in aer liber
  • daca adoarme in masina, pun scoica pe cadru fara a o trezi

Dezavantaje:
  • este greu de manevrat prin minunatul oras: borduri inalte, lipsa rampelor de acces in anumite cladiri
  • ocupa mult spatiu in masina
  • copilul sta pe spate si vede doar cerul

Ce este wrap-ul elastic?
Un material de 5 m lungime si 50 cm latime care este elastic pe latime, de obicei din bumbac.
Cum se leaga?
 https://www.youtube.com/watch?v=fhBmqw7npYU
A fost necesar sa exersez de cateva ori pentru a reusi sa-l leg. Acum il leg aproape involuntar si nu dureaza mai mult de cateva minute.

Avantaje wrap elastic:
  • copilul are o pozitie naturala: corpul acestuia ia forma de broscuta: spatele este arcuit luand forma literei C iar piciorusele sunt deschise spre exterior formand litera M
  • simte bataile inimii mele si se linisteste repede
  • adoarme foarte repede 
  • in perioadele cand voia sa stea doar in brate, punand copilul in wrap am avut mainile libere si am putut sa fac si alte activitati
  • are posibilitatea sa vada ce se intampla in jurul ei 
  • am mainile libere si este o placere sa mergem impreuna la cumparaturi
  • este foarte aproape de mine si ne satisfacem reciproc nevoia de a fi tinuta in brate si de a o tine in brate 
  • se monteaza fara a avea copilul in brate
  • permite sa scot si sa asez copilul de 3-4 ori fara a fi nevoie sa-l desfac 
  • greutatea se imparte foarte bine pe umerii si spatele meu: desi copilul are aproape 7 kg nu simt dureri de spate nici macar in plimbarile lungi de trei - patru ore

Dezavantaje:
  • dureaza cateva minute sa-l leg 
  • in ultima perioada, bebelusa nu mai vrea sa stea in wrap daca nu ne aflam in miscare   
  • poate fi folosit pana la maxim 10 kg: bebe are aproape 7 kg si a inceput sa se lase wrap-ul
  • cand imbrac copilul am in vedere cele 3 straturi de material ale wrap-ului ce-i acopera spatele
In curand va fi prea mare pentru wrapul elastic si ne indreptam spre un alt sistem care sa ne insoteasca in plimbarile noastre.

Voi in ce va plimbati copilasii?

   

 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu